Ga naar de hoofdinhoud

Zijn auto's het probleem?

Van "Autoluwe binnenstad"

Ga naar het project

Ik zelf heb geen auto, dus ik fiets en loop door de stad. Waar ik persoonlijk het meeste last van heb is dat fietsers en voetgangers elkaar op veel plaatsen in de weg zitten. Zowel als fietser als als voetganger merk ik dat op. Bv op de Kreukelmarkt, en in de Gasthuisstraat. Veel mensen fietsen daar en voor een aantal mensen zal ook gelden dat ze minder gemakkelijk lopen, al zijn ze niet afhankelijk van een scootmobiel. Ook ik fiets daarom wel eens als het druk is en ik wat dat betreft beter zou kunnen lopen. Scooters daar vind ik ook best link. Die elektrische hoor je niet goed aankomen en ineens zit er dan bijna eentje in je knieholtes, als je om iemand heen wandelt, of om een clubje dat midden op de weg een spontane ongeplande babbel heeft. ;)

Ik vraag me eigenlijk af of het autoluw maken van de binnen stad ergens aan helpt. Van auto's heb ik er zelden last. Ik denk dat het vooral lastig gaat zijn voor mensen die dan verder moeten gaan lopen naar hun auto's, met spullen die ze gekocht hebben, en voor ondernemers.

En als er zo veel auto's in die binnenstad zijn, waar moeten die dan allemaal naar toe, bij wie staan ze dan voor de deur, en hoe zorg je dat mensen comfortabel door weer en wind van 'ergens buiten het centrum' tussen hun auto en de stad pendelen? Ik zou eerder investeren in een veiliger scheiding van lopend en fietsend verkeer, al denk ik... dat gaat ook lastig worden in die smalle straten.

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Wel met u eens, maar als fietser/ voetganger kan je zelf ook goed uitkijken.Dat ervaar ik zelf. Heb laatst wel tot 2 keer toe een fatbike staande gehouden die met een rotgang door de st.adriaanstraat reed. Maar het interesseert ze niets, ze stappen af en zodra ze kunnen rijden ze weer verder.

    Delen

    Geplaatst door

    Huidige status

    gezien