Gelijke monniken gelijke kappen
Van "Autoluwe binnenstad"
Ga naar het project
Ben voor een permanente ontheffing voor alle bewoners van het autoluw gebied binnenstad.
Zoals Marcel de Kok al eerder schreef: Het is al lastig om binnen loopafstand een parkeerplek te vinden, en het is vaak nodig om te laden/lossen thuis, bijvoorbeeld gereedschap, boodschappen of grof afval voor de milieustraat.
En wat als je slecht ter been bent en een taxi nodig hebt om bv naar het ziekenhuis te gaan?
De uitzondering voor bewoners met parkeergelegenheid op eigen terrein vind ik zeer discriminerend naar alle bewoners zonder parkeergelegenheid op eigen terrein.
Het betreft toch alle binnenstadbewoners. ‘Gelijke monniken gelijke kappen’.
Tevens zou ik graag zien dat alle openbare parkeerplaatsen open gesteld worden voor vergunninghouders om te beginnen met het parkeerterrein ‘Oostwal ’.
Om de historische binnenstad aangenaam te houden zijn er heel wat nijpender problemen om op te lossen.
In elk geval begin eens met handhaven.
F. van Haperen
